Uw specialist in de autowas loyaliteits kaarten | Autowas loyaltycard
15669
post-template-default,single,single-post,postid-15669,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive

Mike Hoffs – ENGINEERING breidt gedetailleerde backoffice voor wasboxen verder uit

Mike Hoffs – ENGINEERING breidt gedetailleerde backoffice voor wasboxen verder uit

Mike Hoffs breidt gedetailleerde backoffice voor wasboxen verder uit

Engineer Mike Hoffs is achter de schermen druk bezig geweest om zijn backoffice van de wasbox besturing naar een nog hoger level te brengen. De ondernemer heeft hiervoor een speciale aanvullende backoffice module ontwikkelt waarbij carwashondernemers een gedetailleerde blik krijgen in het gebruik van de wasboxen. “Je kunt niet alleen zien hoeveel de wasboxen opbrengen, maar ook welk betaalmiddel gebruikt wordt, welke producten hoe lang gebruikt worden, maar ook het aantal bezoekers. Een complete reconstructie van een individueel wasproces is zelfs mogelijk.”, zegt Mike Hoffs.

Vorig jaar maakte hij met zijn wasbox controller al een eerste stap naar een cloudbased backoffice maar de nieuwe module is volgens Hoffs weer een grote stap voorwaarts. “Een mooi en belangrijk detail is dat als het internet uitvalt, de besturing blijft doorwerken en registreren.” Door het inzicht dat klanten met het nieuwe systeem krijgen kan de omzet verhoogd worden. “Meer inzicht geeft handvaten tot een hogere omzet en winst.”

Bestedingspatronen

Hoffs laat enkele voorbeelden zien van wat gebruikers kunnen verwachten van de backoffice rapportage. De eerste pagina laat de omzettotalen van de wasboxen zien over een periode die gebruikers zelf kunnen ingeven. “Je kunt precies zien welke betaalmethodes gebruikt zijn”, legt hij uit. Gebruikers krijgen een wekelijks of maandelijks overzicht dat gebruikt kan worden voor de boekhouding. CSV exports horen uiteraard tot de mogelijkheden en worden tevens meegestuurd met de rapportages.

Het systeem geeft een overzicht per wasbox waar aan afgelezen kan worden welke betaalmethodes en welke muntstukken er gebruikt zijn. “Het mooie is dat als je dus bijvoorbeeld ziet dat er nog amper betaald wordt met munten, je kan overwegen om deze optie eruit te halen. Je kan dan bijvoorbeeld mensen enkel nog gebruik laten maken van hun bankpas of telefoon.” Door die optie zal de kans op inbraak aanzienlijk afnemen. Er is dan geen contant geld meer in de boxen aanwezig.

Wasboxfuncties

Een volgend overzicht dat wordt getoond geeft een kijkje in het gebruik van de onafhankelijke wasboxfuncties. “Je krijgt echt tot in detail te zien hoe lang mensen wat gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld zien hoe lang een velgenreiniger wordt aangebracht, omdat het een duurder product is kun je bijvoorbeeld beslissen om die tijd sneller af te laten tellen als het verbruik heel hoog is. Details die voorheen niet bekend waren, maken wij nu juist wel inzichtelijk.”, legt Hoffs uit.

Met de laatste feature kunnen ondernemers precies zien hoeveel mensen op welke tijdstippen de wasboxen hebben gebruikt. “Dit bereken wij op basis van de betaalhistorie. Hierdoor creëren we een zo reëel mogelijk beeld. Als je dat namelijk weet kun je heel makkelijk speciale acties maken. Als bijvoorbeeld om 17:00 iedereen aan het eten zit, kun je dubbele tijd in de wasbox geven. Zeker voor stand alone wasboxen is dat heel erg handig.”

“In de toekomst kunnen we ook het weer er nog bij betrekken en kunnen we nog heel veel meer inzichten geven. Dit systeem wordt nu langzaam uitgerold en stap voor stap gaan we steeds verder”, zegt de ondernemer enthousiast. Zijn hoofd zit vol met ideeën. Volgend jaar wil hij nog

een grote stap maken in verschillende manieren van betalen. We gaan zeker meer horen over deze backoffice en de nieuwe mogelijkheden en koppelingen in de toekomst.

Nieuwsgierig en op zoek naar meer informatie. Een voorbeeld rapportage kunt u terugvinden op onze website: www.mikehoffsengineering.nl